برای درمان زخم بریدگی با چاقو چه کنیم؟

برای درمان زخم بریدگی با چاقو چه کنیم؟ | کمک های اولیه برای درمان بریدگی

برای درمان زخم بریدگی با چاقو چه کنیم؟

برای درمان زخم بریدگی با چاقو چه کنیم؟ 975 548 Adminclinic

در بریدگی های ناشی از هر جسم نوک تیز ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید و از عفونت نکردن زخم باز مطمئن شوید. اگر بریدگی شما کوچک است و خونریزی کمتری دارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که زخم را با آب و صابون فراوان ضدعفونی کنید. سپس باید اطراف زخم و خون خشک شده را با پراکسید هیدروژن تمیز کنید.

اگر خونریزی ادامه داشته باشد، می توانید با فشار دادن روی زخم با یک پارچه استریل، خونریزی را متوقف کنید. اما اگر برش خیلی عمیق است و خون زیادی از دست می دهید، باید بدون اتلاف وقت، سریعا به کلینیک درمان زخم مراجعه کنید. زخم شما حتی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

اولین اقدام برای درمان زخم چاقو

شما ابتدا باید کمک های اولیه را برای بریدگی چاقو انجام دهید، زخم را در برابر نفوذ باکتری ها مقاوم کنید و خونریزی را متوقف کنید. سپس باید برای درمان به کلینیک درمان زخم مراجعه کنید.

درمان بریدگی دست با چاقو:

بریدگی وضعیتی است که زمانی رخ می دهد که پوست به طور تصادفی به دو نیم شکافته می شود. به طور کلی بیشتر بریدگی ها روی دست ها ایجاد می شود لازم است تا حد امکان در درمان بریدگی دست دقت شود. در غیر این صورت، ممکن است در نتیجه اقدامات نادرست، عفونت های جدی ایجاد شود.

اگر در خانه یا در اثر هر حرکتی دست خود را بریدید، می توانید کمک های اولیه را در منزل انجام دهید. با این حال، قبل از ارائه کمک های اولیه برای بریدگی روی دست، باید به عمق برش نگاه کنید و بر اساس آن روش را تعیین کنید.

زخم های بناشی از بریدگی می توانند بصورت آسیب سطحی به پوست و یا حتی بصورت بریدگی های عمیق تر تا عمق پوست ایجاد شوند. اگر وضعیت بریدگی بسیار جدی باشد و باعث باز شدن بیش از حد پوست شده باشد، مراجعه به کلینیک زخم قبل از هر مداخله ای کاملا ضروری است.

در بریدگی دست چگونه باید از کمک های اولیه استفاده کرد؟

اولین و مهمترین مرحله در مراقبت از زخم، تمیز کردن مناسب محل زخم است.

ابتدا اطراف زخم با آب و صابون شسته می شود. خون خشک شده در این ناحیه با پراکسید هیدروژن رقیق شده تمیز می شود.

چه مدت طول می کشد تا زخم چاقو بهبود یابد؟

زخم ها در نتیجه یک فرآیند پویا پیچیده متشکل از یک سری مراحل متوالی بهبود می یابند. مرحله اول بهبود زخم که بین 1 تا 5 روز طول می کشد، مرحله ای است که شامل یک پاسخ التهابی است که باعث تجمع مایع بافتی در محل زخم، افزایش جریان خون و تکثیر سلولی و فیبروبلاست می شود.

برای زخم های عمیق بریدگی چه باید کرد؟

اول از همه، منطقه آسیب دیده باید کاملا با آب فراوان شسته شود. هرگز از مواد حاوی الکل در ناحیه برش استفاده نکنید. اگر نمی توانید خونریزی در ناحیه بریده شده را متوقف کنید، بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و دست خود را در سطح قلب خود نگه دارید.

پراکسید هیدروژن و تنتور ید را هرگز مستقیماً روی برش نزنید.

برای بهبود سریع زخم ها چه باید کرد؟

ویتامین هایی که بهبود زخم را تسریع می کنند شامل موارد زیر می باشند:

  • ویتامین A: نعناع، ​​جعفری، هویج، اسفناج و سیب زمینی شیرین.
  • ویتامین B کمپلکس: گوشت، لبنیات، سبزیجات، ماهی
  • ویتامین C: سبزیجاتی مانند جعفری، گل کلم، فلفل سبز، پاپریکا و گوجه فرنگی.

چگونه در صدمات چاقو جدی کمک های اولیه ارائه کنیم؟

  • زخم نباید دستکاری شود.
  • اجسام خارجی گیر کرده در زخم برداشته نشود.
  • اگر خونریزی در زخم وجود داشته باشد، متوقف شود.
  • زخم را با یک پارچه تمیز و استریل پوشانده شود.
  • بانداژ روی زخم گذاشته شود.

درمان بریدگی دست کودکان

بریدن انگشت با ابزارهایی مانند چاقو، قیچی، تیغ یا حتی کاغذ شایع ترین نوع آسیب انگشت در کودکان است. در این مورد مهمترین کمک اولیه ای که می توان انجام داد توقف خونریزی، تمیز کردن زخم، استفاده از آنتی بیوتیک روی زخم و پانسمان آن است.

اکثر بریدگی ها را می توان به راحتی در خانه درمان کرد، اما اگر بریدگی عمیق و طولانی است، باید حتما به متخصص زخم مراجعه کنید تا تصمیم بگیرد که آیا به بخیه نیاز دارید یا خیر.

نحوه درمان زخم چاقو در منزل

نحوه درمان زخم چاقو در منزل

معمولاً یک زخم جزئی را می توان در خانه با تمیز کردن و پانسمان درمان کرد. با این حال، اگر زخم شدیدتر است، باید مراقب عفونت باشید و برای جلوگیری از عوارض بعدی به پزشک مراجعه کنید.

1- کنترل خونریزی

بریدگی های تصادفی می تواند جزئی یا شدید باشد. در هر صورت، اولین قدم این است که سعی کنید خونریزی را با فشردن پاره تمیز ری زخم متوقف کنید. انجام این کار به شما نشان می دهد که عمق زخم چقدر است.

بریدگی ها و خراش های جزئی که خونریزی کمی دارند معمولاً نیازی به کنترل خونریزی ندارند. خونریزی آنها معمولاً به خودی خود متوقف می شود، اما می توانید بر روی برش فشار وارد کنید تا خونریزی سریعتر متوقف شود.

نکته: اگر خونریزی زیاد است، رنگ خون قرمز روشن است یا خون فوران می کند، باید برای کنترل آن اقدام کنید. در اینجا، اولویت شما باید فشار دادن به محل برش با گاز استریل و بالا نگه داشتن محل برش باشد.

اگر انگشت قطع شده است، باید فوراً به محل بریدگی فشار وارد کنید، انگشت قطع شده را روی گاز استریل مرطوب یا یک حوله کاغذی مرطوب قرار دهید و آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. آن را جمع کنید و بلافاصله به اورژانس بروید.

نکته2: هنگام درمان زخم از دستکش تمیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اقدامات احتیاطی را انجام دهید، به عنوان مثال دست های خود را قبل از دست زدن به زخم بشویید. با این کار از عفونی شدن انگشت بریده شده و عفونت جلوگیری می کنید.

۲- برای بریدگی های عمیق به پزشک مراجعه کنید.

اگر زخم شما عمیق نیست، احتمالاً می توانید این مرحله را رد کرده و به مراحل بعدی بروید. اما اگر خونریزی زیاد است یا برش عمیق یا بزرگ دارید، باید خونریزی را تا حد امکان کنترل کنید و مستقیماً به بیمارستان یا کلینیک برای درمان زخم مراجعه کنید یا اگر به چنین کلینیکی دسترسی ندارید. ، باید به اورژانس مراجعه کنید. انگشت قطع شده باید بلافاصله در بیمارستان درمان شود. اگر فکر می کنید دیر به بیمارستان می رسید، با شماره 115 با اورژانس تماس بگیرید. در این صورت هرگز خودتان رانندگی نکنید.

3- زخم را تمیز کنید.

تمیز کردن مناسب زخم ناشی از بریدگی از عفونت جلوگیری می کند. برای بریدگی های عمیق این کار باید توسط پزشکان و پرستاران انجام شود. برای بریدگی های جزئی، مراحل زیر را دنبال کنید:

اطراف زخم را با صابون بشویید. صابون آنتی باکتریال لازم نیست، اما سعی کنید صابون وارد زخم نشود زیرا باعث تحریک می شود. در صورت امکان از صابون های معطر خودداری کنید، زیرا این صابون ها می توانند زخم را تحریک کنند.

در صورت وجود گرد و غبار یا سایر مواد زائد در زخم، موچین را با الکل تمیز کنید و تمام ذرات قابل مشاهده را از زخم جدا کنید. اگر نمی توانید زخم را به دقت تمیز کنید، بهتر است آن را به پزشک یا پرستار بسپارید.

از پراکسید هیدروژن، ید یا هر محلول پاک کننده حاوی ید برای زخم باز استفاده نکنید. این محصولات زخم را تحریک می کنند.

4- از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید.

پمادهای آنتی بیوتیکی مانند نئوسپورین یا پلی اسپورین معمولاً برای اکثر بریدگی های جزئی مورد نیاز نیستند. البته، این پمادها می توانند به جلوگیری از عفونت کمک کنند، به خصوص برای کسانی که می دانند نمی توانند از ورود گرد و غبار و سایر مواد زائد زیادی به زخم های خود در طول روز جلوگیری کنند.

هرگز پماد را مستقیماً روی زخم نریزید. این باعث آلودگی دهانه پماد می شود. در عوض، پماد را روی یک سواب پنبه قرار دهید و سپس آن را روی زخم بمالید. البته برای این کار می توانید از ابزارهای دیگری مانند یک تکه گاز استریل تمیز نیز استفاده کنید.

5- زخم را پانسمان کنید.

بانداژ یا باند چسب زخم را از آلودگی محافظت می کند. البته استفاده از بانداژ برای بسیاری از بریدگی ها و خراش های جزئی ضروری نیست. مگر اینکه زخم احتمال آلوده شدن یا تحریک شدن داشته باشد. هنگام استفاده از بانداژ، پد را لمس نکنید. برای استفاده از چسب زخم، یک طرف لایه محافظ چسب را بردارید و چسب را روی انگشت خود بچسبانید. چسب را دور انگشتانتان بپیچید و سپس طرف دوم ورقه محافظ را بردارید و بقیه چسب را روی انگشتتان بچسبانید. حداقل روزی یکبار یا زمانی که کثیف شد چسب را عوض کنید. اگر برای زخم خود به پزشک مراجعه می کنید، حتماً دستورالعمل هایی را که او در مورد تمیز کردن و تعویض پانسمان به شما می دهد، دنبال کنید.

6- مراقب عفونت باشید.

پس از پانسمان بریدگی های جزئی یا درمان بریدگی های عمیق تر، زخم را به طور مرتب از نظر عفونت بررسی کنید. علائم عفونت عبارتند از:

  • افزایش دما یا درد
  • قرمز شدن
  • تورم
  • ترشح چرک

اگر متوجه هر یک از این علائم یا هر چیز غیرعادی شدید، در اسرع وقت به متخصص زخم یا کلینیک زخم مراجعه کنید.

درمان زخم بریدگی در کلینیک درمان زخم ایرانیان

اگر دچار زخم چاقو شده اید یا کسانی را میشناسید که دچار این زخم شده اند،  کلینیک زخم ایرانیان یکی از بهترین و تخصصی ترین کلینیک ها در حوزه درمان انواع زخم ها و همچنین درمان زخم چاقو است. میتوانید با خیالی آسوده  با مراجعه به کلینیک زخم ایرانیان، زخم چاقو را درمان کنید.

تیم پزشکان کلینیک ترمیم زخم ایرانیان از سال‌ها قبل در زمینه مراقبت از انواع زخم‌ها و استومی فعالیت داشته و به لطف خدای متعال از ابتدای سال ۹۸ توفیق حاصل شد تا در کنار هم در مجموعه ای مستقل در کنار هم بوده تا بتوانند هر آنچه که در توان دارند برای کسب رضایت مراجعین عزیز داشته باشند.

شما می توانید برای پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره با شماره تلفن های زیر با کلینیک زخم ایرانیان در ارتباط باشد:

شماره تلفن تماس با کلینیک زخم ایرانیان: ۰۹۰۲۱۵۲۵۸۶۸ و ۴۴۰۲۲۲۵۶-۰۲۱

مطالعه بیشتر: آشنایی با روش های درمان زخم

دنیایتان را تکان می دهیم

تا دیگران را شکست دهید

شاهکار و هنر دست برای فوق العادگی

اس بی تمز | تنها ارائه کننده پوسته موودو

اس بی تمز، تنها ارائه کننده رسمی پوسته موودو در ایران، با پشتیبانی ۲۴ ساعته این پوسته، سعی در تأمین رضایت شما مشتریان عزیز را دارد. پوسته موودو به گونه ای طراحی شده که با همه ی موضوعات سازگار باشد و با المان های پیشرفته ارائه شده، از همه ی رقیبان خود بهتر و با کیفیت تر باشد.

پاسخگویی پشتیبانی: ۱۹:۰۰ – ۰۰۹:۰
نشانی: تهران – خیابان ولیعصر – شماره ۱۲۹
شماره تماس: ۸۸۴۵۸۷۳۴-۰۲۱

فایل های پیوست

نقد و بررسی های تازه

موسیقی های جدید

مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم