اوزون تراپی زخم

اوزون تراپی زخم - درمان زخم با اوزون تراپی با افزایش چشمگیر قدرت ترمیم!

اوزون تراپی زخم

اوزون تراپی زخم 870 370 تیم تحریریه

اوزون تراپی زخم چیست؟

اوزون تراپی زخم یکی از جدیدترین روشهایی است که برای درمان زخم ها استفاده می شود. در واقع با پیشرفت علم پزشکی در عرصه های مختلف می توان به این نکته پی برد که روش های متنوعی برای ترمیم زخم ها می تواند موثر واقع شود که در این بین اوزون تراپی زخم می تواند دارای تاثیرات و نتایج شگفت انگیزی باشد. در این روش درمانی برای بهبودی و درمان بعضی از بیماری‌ها گاز یا مایع یا محلول اوزون ‌دار را از طریق خوراکی، تزریقی، پوستی وارد بدن بیمار می‌کنند و با استفاده از خواص منحصر به فرد آن زخم ها ی بیمار درمان می‌شود.در ادامه به توضیح بیشتری از از این روش می پردازیم.

خواص گاز اوزون اوزون تراپی

گاز اوزون نوعی اکسیژن است. این گاز بی رنگ از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است. در جو فوقانی ، یک لایه ازن از زمین در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. با این حال ، در سطح زمین ، اوزون یک آلاینده مضر هوا به حساب می آید.
زمانی که فرد گاز اوزون را استنشاق می کند، منجر به سوزش ریه و گلو ، سرفه و علائم آسم می شود. قرار گرفتن در معرض زیاد آن می تواند به آسیب ریه منجر شود و می تواند حتی در مقادیر زیاد کشنده باشد.علاوه بر این ویژگی ها گاز اوزون دارای خواص دیگری هم است که می تواند در علم پرشکی بسیار مفید باشد و از آنجایی که گاز اوزون دارای خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ و بازدارندگی رشد ویروس است، در ضدعفونی کردن زخم ها می تواند بسیار مفید باشد.
همچنین گاز اوزون باعث تحریک گردش خون می شود و افزایش اکسیژن در سلول ها باعث افزایش انرژی و قدرت ترمیم آنها نیز می شود.

روش های متداول درمان با اوزون

برای وارد کردن اوزون به بدن از روش‌های متنوعی استفاده می‌شود که در زیر تعدادی از آنها ذکر می‌گردد:

اوزونه کردن خون: برای درمان باکتری‌ها و بیماری‌های عفونی ،دریافت ۵۰ تا ۱۰۰ میلی لیتر از خون بیمار و تزریق اوزون به آن و باز تزریق خون به خود بیمار مفید است.
تزریق وریدی اوزون: در مورد روش تزریق مستقیم اوزون به خون تردیدهایی وجود دارد و احتمال آمبولی گازی را پیش‌بینی می‌کنند، از این روش مورد توصیه در همه ی موارد نمیباشد.
وارد کردن جریان گاز ازون به کولون از راه مقعد یا واژن: اوزون درمانی به روش تزریق مقعدی یا واژنی به مدت ۳۰ ثانیه، یک تا سه بار در روز در هفتهٔ اول انجام می‌شود. لوله ی بسیار باریکی وارد حفره ی مورد نظر شده و بیش از نیم لیتر اوزون خالص به صورت مرطوب وارد می‌گردد و اوزون از دیوارهای روده جذب جریان خون خواهد،این فرایند بدون درد بوده و موجب اکسیژنه شدن و تغذیه رسانی خون می گردد.
نوشیدن آب اوزونه: نوشیدن آب اوزون دار سطح کلی اکسیژن بدن را افزایش داده و موجب تسریع فرایند درمان بیماری‌ های لثه، زخم‌ های دهان، برفک دهان، زخم‌ها، سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری های ویروسی می شود.
جذب اوزون از طریق پوست: استفاده از بخار اوزونه در سراسر دنیا توسط متخصصین زیبایی، متخصصین ستون فقرات و در ماساژ درمانی رایج است، به این روش، دوش اوزون نیز گفته می شود.

استفاده از روغن زیتون اوزونه: استفاده از یک قاشق چای خوری روغن زیتون اوزونه یک یا دو بار در روز می تواند به دریافت مقدار یکنواختی از اوزون و بهره بردن از خواص آن کمک کند.

موارد استفاده از اوزون تراپیاوزون تراپی

استفاده از روش اوزون تراپی در درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات می تواند مفید باشد و همچنین به عنوان یک روش ضد عفونی کننده ی قوی برای درمان زخم ها به حساب می آید،از این رو،در 150سال اخیر روز به روز بیش تر مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.
در جنگ جهانی اول به دفعات از اوزون تراپی برای از بین بردن التهابات و درمان زخم ها استفاده شده است. این روش در واقع علاوه بر خاصیت ضد عفونی کننده ای که دارد ، به قطع شدن جریان خون نیز می تواند کمک کند.
همچنین از روش اوزون تراپی به منظور از بین بردن آلودگی های زخم ها، مشکلاتی که در گردش خون افراد ایجاد می شود، اختلالات ماکولا، درمان سرطان، درمان ایدز، از بین بردن اختلالات روماتیسم و آرتروز، در کاهش بیماری های ویروسی، درمان سارس، اختلالات پیری و در واقع در درمان بسیاری از بیماری ها می توان از گاز اوزون به روش های مختلفی استفاده کرد. در برخی از موارد اوزون تراپی می تواند در کاهش بیماری های گفته شده نقش اساسی را ایفا کند.

اوزون تراپی پای دیابتی

آنتی بیوتیک ها ، مراقبت از زخم و درمان اکسیژن هایپرباریک، مواردی برای بهبود زخم های دیابتی می باشند. اما اوزون درمانی با ترکیبی از آنتی بیوتیک ها و یا به تنهایی در درمان زخم های دیابتی بسیار موثر تر و مفید تر عمل می کند واین روش مزایایی دارد که با سایر روش های درمانی قابل دستیابی نیست. با این روش درمانی ، خون رسانی به زخم پای دیابتی که گردش خون دچار اختلال شده به شدت پشتیبانی می شود و ظرفیت گلبول های قرمز در انتشار اکسیژن به بافت افزایش می یابد. گاز اوزون همچنین به کاهش آسیب های عصبی فرد بیمار، کمک می کند. با هشدار به سلول های دفاعی بدن (لکوسیت ها – گلبول های سفید) که با میکروارگانیسم های ایجاد کننده عفونت مبارزه می کنند ، ظرفیت مبارزه را افزایش می دهد. این اثرات ترکیبی باعث می شود بسیاری از پای دیابتی از اوزون درمانی بهره مند شوند. اوزون درمانی همچنین به تنظیم قند خون کمک می کند.
آب اوزون مورد استفاده در مراقبت از زخم یکی از قوی ترین میکروب کش هایی است که شناخته شده است. آب اوزون، که در فواصل مناسب استفاده می شود، میکروب های موجود در زخم را به سرعت از بین می برد.
موثرترین روش درمانی در بیماران زخم پای دیابتی درمان کیسه به طور همزمان است. در این روش درمانی ، ناحیه زخم دیابتی در یک کیسه مخصوص طراحی شده برای کاربردهای اوزون محصور می شود. سپس مخلوط گاز اوزون / اکسیژن در این کیسه وارد می شود. این سیستم دارای ورودی و خروجی است. مخلوط اوزون / اکسیژن با همان سرعت از انتهای دیگر مکیده می شود. این سرعت بازسازی سطح زخم و بافت های اطراف را تسریع می کند. این روش در برخی موارد برای بستن زخم به تنهایی کافی است. به همین دلایل، درمان زخم های دیابتی با کاربردهای اوزون معمولاً بسیار موفق بوده و منجر به کاهش جراحی می شود.

کلینیک درمان زخم ایرانیان

کلینیک زخم ایرانیان یکی از بهترین و متخصص ترین کلینیک ها در حوزه درمان انواع زخم ها است. میتوانید با خیالی آسوده  با مراجعه به کلینیک زخم ایرانیان، زخم های حساس خود را با جدید ترین روش های درمانی درمان کنید.

تیم پزشکان کلینیک ترمیم زخم ایرانیان از سال‌ها قبل در زمینه مراقبت از انواع زخم‌ها و استومی فعالیت داشته و به لطف خدای متعال از ابتدای سال ۹۸ توفیق حاصل شد تا در کنار هم در مجموعه ای مستقل در کنار هم بوده تا بتوانند هر آنچه که در توان دارند برای کسب رضایت مراجعین عزیز داشته باشند.

شما می توانید برای پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره با شماره تلفن های زیر با کلینیک تخصصی زخم ایرانیان در ارتباط باشد:

شماره تلفن تماس با کلینیک زخم ایرانیان: ۰۹۰۲۱۵۲۵۸۶۸ و ۴۴۰۲۲۲۵۶-۰۲۱

دنیایتان را تکان می دهیم

تا دیگران را شکست دهید

شاهکار و هنر دست برای فوق العادگی

اس بی تمز | تنها ارائه کننده پوسته موودو

اس بی تمز، تنها ارائه کننده رسمی پوسته موودو در ایران، با پشتیبانی ۲۴ ساعته این پوسته، سعی در تأمین رضایت شما مشتریان عزیز را دارد. پوسته موودو به گونه ای طراحی شده که با همه ی موضوعات سازگار باشد و با المان های پیشرفته ارائه شده، از همه ی رقیبان خود بهتر و با کیفیت تر باشد.

پاسخگویی پشتیبانی: ۱۹:۰۰ – ۰۰۹:۰
نشانی: تهران – خیابان ولیعصر – شماره ۱۲۹
شماره تماس: ۸۸۴۵۸۷۳۴-۰۲۱

فایل های پیوست

نقد و بررسی های تازه

موسیقی های جدید

مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم