وکیوم تراپی زخم

وکیوم تراپی زخم | چرا باید از وکیوم تراپی استفاده کنیم؟ | + فواید و عوارض

وکیوم تراپی زخم

وکیوم تراپی زخم 300 280 تیم تحریریه

وکیوم تراپی زخم چیست؟

وکیوم تراپی یک روش درمانی جدید و موثر برای درمان زخم های مزمن و سوختگی ها است. این روش با استفاده از فشار منفی به منظور افزایش جریان خون در محل زخم و خارج کردن مایعات و عفونت از بستر زخم برای بهبود آن انجام می شود. برای این کار یک پانسمان مخصوص بر روی زخم قرار گرفته و به یک پمپ خلا ملایم متصل می‌شود و این فشار به صورت دائمی و یا تناوبی به زخم وارد می شود.

وکیوم تراپی در چه مواردی استفاده می شود؟

در درمان بسیاری از زخم ها و سوختگی ها می توان از روش وکیوم تراپی استفاده کرد از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1_ وکیوم تراپی در درمان زخم بستر یا زخم فشاری که در اثر فشار وزن فرد به بدن و ساییدگی استخوان ها به پوست ایجاد می شود، گزینه مناسبی است.
2_ در درمان زخم های مزمن و زخم هایی که مدت زمان طولانی بهبود نیافته اند.
3_وکیوم تراپی برای درمان زخم های دیابتی که تاندون، مفصل و استخوان مشخص هستند، یک گزینه ی مناسب به حساب می آید، زیرا این روش به تشکیل بافت گرانوله و تسریع درمان کمک می کند.
4_ وکیوم درمانی می تواند پس از پیوند پوست نیز مفید واقع شود.
5_ وکیوم درمانی در درمان زخم های سوختگی نیز بسیار مفید واقع می شود.
6_ وکیوم تراپی برای درمان زخم های بعد از عمل جراحی نیز یکی از بهترین روش ها است.

فواید و اثرات وکیوم تراپی


وکیوم تراپی اغلب به منظور تسریع در فرایند بهبودی زخم های مزمن و دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد و مزایای قابل توجهی در پی دارد.
1_ جریان خون را به سمت زخم افزایش می دهد و شرایط مناسب برای تشکیل بافت های ترمیمی ایجاد می کند.
2_ مایعات بین سلولی را کاهش داده و تورم را کاهش می دهد.
3_ مایع اضافی زخم را که می تواند سبب کاهش رشد و تکثیر سلولی شود را جذب می کند.
4_سطح زخم را مرطوب نگه داشته و از خشک شدن زخم پیشگیری می کند.
5_ ریسک عفونت زخم را کاهش می دهد.
6_ تعداد پانسمان مورد نیاز و دفعات تعویض را کاهش می دهد.

نکات قابل توجه در وکیوم تراپی

باید توجه داشت که تغذیه مناسب و غنی از ریز مغذی ها، ویتامین ها و الکترولیت ها می تواند به نتیجه ی بهتر وکیوم تراپی کمک کند. در طول درمان به روش وکیوم تراپی بیماری های زمینه ای فرد، از جمله دیابت و نقص گردش خون،به منظور پیشبرد درمان توسط پزشک متخصص کنترل می شود. همچنین پزشکان توصیه میکنند، درصورتی که بیمار از دخانیات استفاده میکند، برای تسریع در روند وکیوم تراپی این کار را متوقف کند.

عوارض وکیوم تراپی


وکیوم تراپی یک کار بسیار دقیق و تخصصی است و در صورتی که توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود ممکن است عوارضی داشته باشد. در مواردی ممکن است به پوست اطراف زخم آسیب وارد شود و بیمار احساس درد زیادی را تجربه کند. همچنین ممکن است باعث چسبیدن بافت گرانوله به پانسمان فوم و یا تشکیل فیستول در ناحیه ی زخم شود.

هزینه ی وکیوم تراپی

هزینه ی وکیوم تراپی طبق تشخیص پزشک متخصص، با توجه به شدت زخم، نوع زخم و تعداد جلسات درمانی متغیر خواهد بود.

کلینیک درمان زخم ایرانیان

کلینیک زخم ایرانیان یکی از بهترین و متخصص ترین کلینیک ها در حوزه درمان انواع زخم ها است. میتوانید با خیالی آسوده  با مراجعه به کلینیک زخم ایرانیان، زخم های حساس خود را با جدید ترین روش های درمانی درمان کنید.

تیم پزشکان کلینیک ترمیم زخم ایرانیان از سال‌ها قبل در زمینه مراقبت از انواع زخم‌ها و استومی فعالیت داشته و به لطف خدای متعال از ابتدای سال ۹۸ توفیق حاصل شد تا در کنار هم در مجموعه ای مستقل در کنار هم بوده تا بتوانند هر آنچه که در توان دارند برای کسب رضایت مراجعین عزیز داشته باشند.

شما می توانید برای پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن های زیر با کلینیک تخصصی زخم ایرانیان در ارتباط باشد:

شماره تلفن تماس با کلینیک زخم ایرانیان: ۰۹۰۲۱۵۲۵۸۶۸ و ۴۴۰۲۲۲۵۶-۰۲۱

دنیایتان را تکان می دهیم

تا دیگران را شکست دهید

شاهکار و هنر دست برای فوق العادگی

اس بی تمز | تنها ارائه کننده پوسته موودو

اس بی تمز، تنها ارائه کننده رسمی پوسته موودو در ایران، با پشتیبانی ۲۴ ساعته این پوسته، سعی در تأمین رضایت شما مشتریان عزیز را دارد. پوسته موودو به گونه ای طراحی شده که با همه ی موضوعات سازگار باشد و با المان های پیشرفته ارائه شده، از همه ی رقیبان خود بهتر و با کیفیت تر باشد.

پاسخگویی پشتیبانی: ۱۹:۰۰ – ۰۰۹:۰
نشانی: تهران – خیابان ولیعصر – شماره ۱۲۹
شماره تماس: ۸۸۴۵۸۷۳۴-۰۲۱

فایل های پیوست

نقد و بررسی های تازه

موسیقی های جدید

مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم