درمان زگیل تناسلی hpv به روش کرایو چگونه انجام می شود؟

درمان hpv به روش کرایو چگونه انجام می شود؟ | کرایوتراپی و انجماد زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی hpv به روش کرایو چگونه انجام می شود؟

درمان زگیل تناسلی hpv به روش کرایو چگونه انجام می شود؟ 624 351 Adminclinic

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های پوستی و عفونی است که به عنوان بیماری های مقاربتی (STD) طبقه بندی می شود. این بیماری از طریق تماس مستقیم پوست به پوست با پوست فرد مبتلا و رابطه جنسی بین افراد منتقل می شود.

از آنجایی که این بیماری بسیار مسری است معمولاً با اولین تماس جنسی به سرعت به بدن فرد منتقل می شود و پس از آن اکستنشن هایی در اطراف ناحیه تناسلی و مقعد ظاهر می شود. تعداد زگیل های تناسلی روز به روز در حال افزایش است و بیماران به دنبال راه هایی برای درمان سریع این عارضه هستند.

زگیل تناسلی با انجماد و روش های دیگر درمان می شود. اگر می خواهید از سریع ترین روش درمانی استفاده کنید، انجماد روشی خواهد بود که توسط بسیاری از پزشکان توصیه می شود. پزشکان به راحتی می توانند این روش را که کرایوتراپی نیز نامیده می شود در محیط مطب انجام دهند.

فریز کردن یکی از رایج ترین راه های درمان زگیل است و می تواند احتمال گسترش زگیل به سایر قسمت های بدن را کاهش دهد. برای اینکه اطلاعات کامل تری در مورد روش درمان انجماد زگیل تناسلی داشته باشیم در این مقاله به طور کامل به آن می پردازیم.

درمان زگیل تناسلی با انجماد چگونه است؟

انجماد یکی از روش های پرکاربرد برای درمان زگیل تناسلی در نظر گرفته می شود. در درمان زگیل تناسلی با سرمازدگی از ترکیب 20- درجه یخ و نمک، 80- درجه یخ خشک و 196- درجه نیتروژن مایع استفاده شد. اما امروزه نیتروژن مایع جایگزین این مواد شده است. به خصوص که در درمان مردانی که با مشکل زگیل تناسلی مواجه هستند کاملا موثر است.

مراحل درمان زگیل تناسلی با انجماد

درمان زگیل تناسلی با انجماد در سه مرحله اصلی انجام می شود که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

  • مرحله اول

نیتروژن مایع در دمای 196- است. این ماده با جذب گرمای محیط اطراف می جوشد. این بدان معنی است که هر چیزی باعث جوشیدن نیتروژن مایع می شود. آنها همچنین از این خاصیت نیتروژن مایع در هنگام سرما درمانی استفاده می کنند. به این ترتیب در کنار زگیل تناسلی قرار می گیرد و گرمای بدن را جذب می کند. بنابراین پس از مدتی زگیل ها را از بین می برد.

  • مرحله دوم

نزدیکی نیتروژن مایع به زگیل تناسلی به سرد شدن زگیل ختم نمی شود. بلکه نیتروژن به عمق بافت زگیل می رسد و سلول های آن را از بین می برد. در واقع بافت زگیل متبلور می شود و دیواره های سلولی از بین می روند.

  • مرحله سوم

پس از تخریب دیواره های سلولی بافت زگیل، فرد با التهاب مواجه می شود. این التهاب باعث ریزش بافت زگیل تناسلی و تخریب آن می شود. ناپدید شدن قسمت های ویروسی با بهبودی بیمار همراه خواهد بود. البته فرد تا ۲ هفته با التهاب یا اسکار مواجه می شود. او درد بسیار شدیدی را به خصوص در 2-3 روز اول تجربه می کند.

محدودیت های انجماد زگیل

کرایوتراپی یک روش درمانی برای از بین بردن زگیل های کوچکی است که معمولاً در نزدیکی اندام تناسلی زنان یا نزدیک ریشه اندام تناسلی مردان ظاهر می شوند. افراد مبتلا به دیابت یا کرایوگلوبولینمی باید از این روش درمانی با احتیاط استفاده کنند. روش کرایوپروب نیز برای درمان زگیل واژن توصیه نمی شود. باید گفت افرادی که پوست خشک یا مرطوب دارند نتایج بهتری از این روش می گیرند.

مراقبت های قبل و بعد از کرایوتراپی

مهم ترین نکته ای که باید قبل از درمان زگیل تناسلی با انجماد در نظر بگیرید، تمیز کردن ناحیه مورد درمان و حذف موهای زائد آن ناحیه از بدن است. اما بعد از عمل باید نکات زیر را در نظر گرفت:

  • استفاده از پمادهای ضد التهابی
  • رعایت بهداشت فردی و استحمام منظم
  • مردان تا زمان بهبودی کامل از کاندوم برای مقاربت جنسی استفاده می کنند.
  • پیشگیری از خراش های باقی مانده در اثر انجماد زگیل تناسلی
  • عدم استفاده از تیغ برای اصلاح برای جلوگیری از عود زگیل تناسلی
  • برای جلوگیری از گسترش آن به سایر نواحی پوست، زگیل را لمس نکنید

زنانی که برای درمان زگیل با انجماد انتخاب می‌کنند باید به خاطر داشته باشند که ترشحات آبکی تا 3 هفته پس از کرایوتراپی از واژن خارج می‌شوند. در این مدت نباید از تامپون استفاده کنند. استفاده از نوار بهداشتی در این مورد انتخاب بهتری خواهد بود. آنها همچنین باید تا زمان بهبود کامل زگیل تناسلی از رابطه جنسی خودداری کنند.

مزایا و معایب درمان زگیل تناسلی با انجماد

روش درمان زگیل تناسلی به روش انجماد مانند سایر روش های درمانی دارای مزایا و معایبی است.مزایای کرایوتراپی برای زگیل تناسلی:

  • درمان در زمان کوتاه و حتی در مطب انجام می شود.
  • باعث گسترش زگیل تناسلی به سایر قسمت های بدن نمی شود.
  • نیازی به تکرار روند درمان نیست.
  • اثر آن دائمی نیست و تغییری در ظاهر فرد ایجاد نمی کند.
  • درد بسیار کم و قابل تحمل است.

معایب کرایوتراپی زگیل تناسلی

معایب کرایوتراپی مربوط به عوارض بعد از انجماد زگیل تناسلی است. به این ترتیب مضرات درمان انجماد زگیل تناسلی در سه سطح به عنوان عوارض موقت، حاد و تاخیری قابل مشاهده است.

  • تورم و التهاب ناشی از کرایوتراپی که حدود 2 هفته باقی می ماند، از جمله معایب این روش درمانی به دلیل عوارض موقت است.
  • درد و تاول در ناحیه درمان از عوارضی است که افراد در صورت انجام کرایوتراپی در یک مرکز درمانی غیر معتبر با آن مواجه خواهند شد. بنابراین، باید یک مرکز درمانی قابل اعتماد و قابل اعتماد انتخاب شود.
  • از دست دادن حس در ناحیه تحت درمان، خونریزی و زخم یا عفونت پوستی از جمله عوارضی است که پس از چند روز قابل مشاهده است.

هزینه درمان انجماد زگیل تناسلی

افرادی که روش انجماد زگیل تناسلی را ترجیح می دهند باید بدانند که برای این درمان باید هزینه مشخصی بپردازند. این هزینه تحت تأثیر عوامل زیر است:

  • مرکز پزشکی
  • مهارت و تخصص دکتر
  • شرایط زگیل تناسلی
  • مدت زمان درمان و ارزیابی توسط پزشک

بسیاری از افراد مبتلا به زگیل تناسلی به دلیل هزینه زیاد، انجماد را انتخاب نمی کنند. با این حال، آنها نباید فراموش کنند که نتایج درمان و بهبود زگیل تناسلی بسیار ارزشمندتر از هزینه سرما درمانی زگیل است.

در نهایت

درمان انجماد زگیل تناسلی به عنوان موثرترین و سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی شناخته می شود. انجماد زگیل تناسلی در سه مرحله انجام می شود: قرار دادن نیتروژن مایع در نزدیکی زگیل تناسلی، تخریب دیواره سلولی زگیل و التهاب ناشی از تخریب آن. هزینه درمان زگیل انجمادی با توجه به عواملی مانند وضعیت زگیل و مرکز درمان متفاوت است.

درمان زگیل تناسلی hpv به روش کرایو در کلینیک درمان زخم ایرانیان

اگر دچار زگیل تناسلی شده اید یا کسانی را میشناسید که دچار این مشکل شده اند،  کلینیک زخم ایرانیان یکی از بهترین و متخصص ترین کلینیک ها در حوزه درمان انواع زخم ها و همچنین درمان زگیل تناسلی است. میتوانید با خیالی آسوده  با مراجعه به کلینیک زخم ایرانیان، درمان زگیل تناسلی خود را درمان کنید.

تیم پزشکان کلینیک ترمیم زخم ایرانیان از سال‌ها قبل در زمینه مراقبت از انواع زخم‌ها و استومی فعالیت داشته و به لطف خدای متعال از ابتدای سال ۹۸ توفیق حاصل شد تا در کنار هم در مجموعه ای مستقل در کنار هم بوده تا بتوانند هر آنچه که در توان دارند برای کسب رضایت مراجعین عزیز داشته باشند.

شما می توانید برای پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره با شماره تلفن های زیر با کلینیک تخصصی زخم ایرانیان در ارتباط باشد:

شماره تلفن تماس با کلینیک زخم ایرانیان: ۰۹۰۲۱۵۲۵۸۶۸ و ۴۴۰۲۲۲۵۶-۰۲۱

دنیایتان را تکان می دهیم

تا دیگران را شکست دهید

شاهکار و هنر دست برای فوق العادگی

اس بی تمز | تنها ارائه کننده پوسته موودو

اس بی تمز، تنها ارائه کننده رسمی پوسته موودو در ایران، با پشتیبانی ۲۴ ساعته این پوسته، سعی در تأمین رضایت شما مشتریان عزیز را دارد. پوسته موودو به گونه ای طراحی شده که با همه ی موضوعات سازگار باشد و با المان های پیشرفته ارائه شده، از همه ی رقیبان خود بهتر و با کیفیت تر باشد.

پاسخگویی پشتیبانی: ۱۹:۰۰ – ۰۰۹:۰
نشانی: تهران – خیابان ولیعصر – شماره ۱۲۹
شماره تماس: ۸۸۴۵۸۷۳۴-۰۲۱

فایل های پیوست

نقد و بررسی های تازه

موسیقی های جدید

مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم